onsdag 4 februari 2009

Träslöjdsträff

Igår var det alltså dags för oss träslöjdslärare att träffas igen. Denna gången var det ute vid Nääs fabriker. För jäkla bra att man inte har körkort och bil då... Eller inte. Sista bussen hem gick 20:03 och sen gick nästa dagen efter 9:56. Som tur var fick vi skjuts hem så att vi slapp åka hem innan träffen var slut. Man ville ju gärna inte missa nåt..

Men det var en lång träff kan jag säga. Jag var inte hemma förrän efter 22. Men det får det vara värt när man får ha träffar med sina träslöjdskollegor. Igår var det en man som stod och demonstrerade verktyg och maskiner i över 1 timma. Det hade jag nästa kunnat vara utan kände jag. Han tyckte att han själv var väldigt festlig tror jag då han körde med skämt som: Om ni köper denna skruvdragare så kommer frugan hemma inte bli arg. För att den kan nästan användas som elvisp... Hahahahahahaha.. Jag fattade ingenting men försökte skratta med litegrannn ändå. Ja, frågan vi alla ställer oss är väl hur sjutton jag ska göra för att platsa in bland mina träslöjdskollegor på sånna här träffar. Jag har inget svar än, men kanske jag kommer på nåt innan nästa träff som är den 3:e mars.

Även efter denna träffen gick jag hem tomhänt. Ingen goodie-bag inte. Bara en torr fralla fick man.. Men man får vara glad för det lilla.

puss puss

Inga kommentarer: