lördag 14 februari 2009

Födelsedagsmiddag

Ikväll ska vi ha en födelsedagsmiddag här hemma för Petter som fyller år imorgon. Som den finsmakare Petter är, så är ju det här med hans födelsedagsmiddagar väldigt viktigt och det måste vara perfekt. Men i början av veckan sa Petter till mig att han tyckte att årets middag skulle vara enkel. Han hävdar fortfarande att i år kör vi enkelt.. Jag undrar vad Petter kommer bjuda på den dagen han slår på stort..

För dagens meny ser ut såhär:

Till förrätt blir det: späda salladsblad med hackad avocado och rostad parmaskinka toppade med Nobis-dressing och en bit gratinerad chevré med honung och rosmarin.

Till varmrätt kör vi på: Regnbågslax med hemmagjord citrontabinade med pommes duchess och en räkröra.

Och till efterrätt: chokladsufflé med färska frukter i passionsfruktskal.

Jag säger bara Oh my god, nu kör vi på en enkel middag.

2 kommentarer:

darling sa...

och jag var inte bjuden för att...????

/Bitterfittan

Hanna Jos sa...

Exakt darling, kan bara hålla med!! Låter ju hur smarrigt och enkelt (hmmmm,eller enkelt jag vet inte riktigt om det...) som helst. Det bli bara att försöka slå det här till schlager festen Penny-Lane...