torsdag 19 februari 2009

Sån e jag..

Idag i skolan hade jag ett samtal med en av mina elever i åttan. Och under samtalet så sa han att han tyckte att jag var en bra lärare och att jag är framåt och käck. Jag kände nästan att jag inte kunde hålla mig där faktiskt och höll på att börja skratta. Framåt och käck, säger man så till sin lärare? Jätteroligt tycker jag. Min tanke är ju att han har hört det någonstans av någon annan och tänkte nog att det låter bra och det säger vi till Jenny. Jag blev i alla fall lite ställd, för att jag tyckte att det var så roligt. Och han var ju helt allvarlig också måste kanske tilläggas.

Nu är jag bara hemma och mellanlandar lite, för jag ska snart iväg på en textillärar-träff ikväll. Det är väldigt mycket träffar för oss slöjdlärare nu för tiden. Undra om vi får nåt spännande idag. Man brukar ju kunna lita på textil-damerna de senaste gångerna.

puss

3 kommentarer:

Hanna Jos sa...

Hahaha, det är nog det sista vi skulle ha sagt till våra lärare när vi gick i 8:an, hahahaha

Jenny sa...

Nej , jag vet.. det är faktiskt jätteroligt..Undra vad Jan Bryng hade sagt om jag hade kläckt det till honom..

Hanna Jos sa...

Han gillade ju lite mer vulgo ord...