måndag 23 februari 2009

Måndags tårta..

Idag har jag startat veckan med en liten princesstårte-bit. Det var så att jag hämtade Maja på fritids idag och efter det gick vi och fikade på Majas favorit-cafe, Festival cafeét. Och då tyckte vi att det skulle passa bra med en liten tårt-bit. Inte varje måndag jag äter tårta. Hade jag tagit ett glas vitt till så hade det ju varit alldeles perfekt. För det är verkligen en klar favorit. Tårat och vitt vin, men idag fick det bli tårta och kaffe.

Igår när Ola var här och hämtade Stella, så berättade jag för Petter att Maja skulle vara hos oss idag på eftermiddagen. Och då sa Ola att det är ju nästan så att jag och Petter är extra föräldrar för flera stycken.. Det är hos oss man lämnar sina barn eller hundar. Så jag och Petter kanske ska börja ha öppet hus här, bara att lämna av dom man vill att vi ska passa. Kanske kan vara en riktigt bra affärsidé.

Nu ska vi snart äta korv med bröd och pyssla.. Så är det hemma hos oss denna måndagskväll..

Denna bilden tyckte Maja att jag skulle lägga upp till inlägget. Katt och tårta är fina grejer..

puss puss

4 kommentarer:

darling sa...

:) Mysigt..
Ja men då lämnar vi alla katter hos er då?

Hanna Jos sa...

Som den djurvän du är!! Nu känner jag mig inte alls orolig för att Danny vill skaffa hund helst igår... Hundvakt är ju kirrad, perfa!!

Jenny sa...

3 katter blir kanske lite många. jag är rädd att det blir en sån stor allergisk reaktion bara..

Men Jos, som den hundvän jag är så kan jag ju passa både Stella och eran hund samtidigt.. Inga problem..

Hanna Jos sa...

låter kalas!