onsdag 27 januari 2010

Snart..

... är det visst helg igen.. Det känns bra som sjutton faktiskt.. Jag är så jäkla trött hela, hela tiden. Idag har det varit en alldeles för lång dag i skolan, vi hade konferens till kl.19 och det är alltid lite halv-segt. En himla rolig sak idag var att mitt på dagen ringde kära Hanna Jos till mig från Australien. Det var superkul att prata med henne, men jag insåg att jag saknar henne himlans mycket..

Ibalnd har vi lärare det ganska så jobbigt, jag pratar nu om dessa ganska så tråkiga rastvakter vi har varje vecka. Idag skulle jag rastvakta ute på våran fotbollsplan i 30 minuter. De andra onsdagarna brukar jag tycka att det är mindre kul men idag var det verkligen inte kul då det var sådant jäkla skitväder. Det var snöblandat regn just när jag skulle ut och till råga på allt så skulle alla kids kasta snöboll på varandra. Och det får man ju inte göra, så det var bara att sätta på sig sin suraste min och säga till alla kids. Men nu var det så att vissa kids ville inte lyssna på mig, så fick jag fick ta till ett gammalt knep. För varje snöboll som kastades så blev det 5 minuter kvarsittning och det funkade fint ska jag säga er. Ibland är det bra att köra med old school-varianten.. Det blev bara några minutrar på några få killar, annars var det inte en snöboll som susade förbi. (sen att jag inte har hand om denna klassen och kunde kolla att de verkligen stannade kvar efter skolan gör ju inte så mycket, men dagens problem var löst i alla fall)...

Inga kommentarer: