lördag 16 januari 2010

Gårdagens diskussion..

På fredagar har jag lektion med en fjärdeklass och just denna klassen bukar ofta ha mycket intressant att diskutera.

Igår gick snacket såhär: (Lady Gaga spelas på radion)

Pojke: Usch, Lady Gaga är så himla äcklig tycker jag. Hon ser alltid så läskig ut.
Flicka: Ja, hon är verkligen jätteäcklig.
Jag: Varför är hon äcklig tycker ni?
Flicka: Hon har alltid så lätta kläder på sig, därför är hon äcklig..
Pojke: Ja, jag håller med. Hon har lätta kläder och jag blir liksom rädd för henne. En gång stod hon i en dusch och var naken, så man såg hennes rumpa.
Jag: Om du är rädd för henne, är det så att du typ får mardrömmar om Lady Gaga då?
Pojke: Nästan..

Ja, man kan ju ha olika åsikter om damen i fråga. När jag senare pratade med några killar i 9:an om Lady Gaga så var jag tvungen att fråga om dom tyckte att hon är äcklig för att hon är lättklädd. Den ena killen tittade på mig som om jag vore helt dum i huvudet och svarade Äckligt, Nej, snarare sexigt..

Inga kommentarer: