söndag 3 januari 2010

Nya skor

Igår köpte jag nya skor. Egentligen var dom lite för dyra för mig, men jag ville så gärna ha dom så jag slog till. Det är väl klart att jag är värd ett par nya skor. Men alltid när jag köpt något lite dyrare så känner jag lite ångest för att jag gjort slut på massa pengar. Men idag var jag ute och gick i mina nya skor och jag kände mig verkligen nöjd och när jag gick av spårvagnen här utanför så gick det även av en alkis. Och när vi båda kommit av, kom han fram till mig och sa att han hade tittat på mina skor på spårvagnen och tyckt att dom var så snygga. Han sa också att han brukade inte köpa saker till sig själv så ofta men att han gärna tittade på snygga saker och han hade fastnat för mina skor. Tack så mycket svarade jag och traskade hemåt nöjd som bara den.

Så nu är all min ångest borta och jag känner mig bara sjukt nöjd över mina skor. Och är det så att alkisarna på Linnégatan uppmärksammar mina skor, då fan är det ett par bra skor alltid.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Ge oss en bild!

Hanna Jos sa...

Måste faktiskt säga att Linnéalkisarna alltid har varit mina favvoalkisar, alltid himla trevliga när man har vägarna förbi :)

Jenny sa...

Javisst är alkisarna här på gatan de trevligaste alkisarna i stan?

Hanna, du kan få se en bild så småningom..