lördag 23 januari 2010

Inte alltid lätt att vara Jenny..

Igår på jobbet gick jag runt och längtade tills det skulle bli fredagsmys och vi skulle vara på plats hemma hos Karin. Jag och Petter möttes på centralen efter jobbet och hoppade på tåget och allt var frid och fröjd. Men när vi kom fram till Stenungsund så var tåget lite försent (bara 3 minuter), och detta gjorde att vi missade bussen till Svanesund. Det var inte så kul när vi insåg att nästa buss gick om en och en halv timma. Vi lallade runt i en halvtimma och sen så bestämde vi oss för att gå och sätta oss någonstans. Vi hittade ett hak där vi tog varsitt glas..

När vi satt där och var lite sura för att vi missat bussen, kom den där diskussionen upp. Ni vet, den där diskussion som handlar om att ingen av oss har något körkort. Den diskussionen som kan vara lite känslig för oss båda, men nu var det jag som tog upp den och jag tror att Petter var enig med mig när jag ville bestämma att någon av oss måste ta körkort snart. Petter vill ju såklart att det ska vara jag, men det kan man ju diskutera...

När vi satt där på det lilla haket i Stenungsund, så kom vi på att det finns nog ingen mat i huset heller, så det var lika bra att sladda in på Snusboa och köpa på sig en påse chips så att vi skulle klara oss om det skulle bli kris.

Till slut siter vi på bussen och vi kommer fram till Orust, då måste vi först bara gå förbi hemma hos Anette för att hämta nyckeln. Då är jag så fruktansvärt hungrig (jag hade inte ätit nåt sen den där halvgoda falulådan i bamba vid 11 tiden och nu var klockan halv 8) så jag var tvungen att öppna chipspåsen och ta några chips. Då blir Petter sur och tyckte att det var ganska tattigt av mig att gå ute på gatan och äta ur påsen. Jag går och beklagar mig lite och fortsätter att äta lite chips i smyg så att han inte ser och jag inser att det faktiskt inte är så himla lätt att vara Jenny hela tiden och det tycker jag att Petter också borde förstå..

Väl hemma hos Karin blev det fredagsmys med knäckebröd, de chips som var kvar, vin, Let´s dance och jag startade även med att bada lite.. Fredagsmyset var helt plötsligt ganska bra ändå..

Vårat fredagsmys har startat i Stenungsund

Inga kommentarer: