torsdag 7 januari 2010

Inga problem alls..

Om det nu är någon som varit orolig eller kanske nyfiken över hur det gick för mig imorse, så ska jag säga er att det var inga problem alls faktiskt. När klockan ringde 06:40 (ja, jag hade sett till att jag kunde åka med min kollega till skolan och fick då 25 minuter sovmorgon) så var det inte så jobbigt att gå upp.

Och när jag väl kom till jobbet och träffade mina kollegor så kändes det helt okej. Inga kids är på plats än och det är lite, lite synd. På ett sätt hade det nog känts ganska fint att få träffa min nia och bara ha lite klassgemenskap, men det får allt vänta tills på måndag. Då ska jag stå och välkomna mina kära elever och vara superpigg och glad..

Men idag var som sagt en ganska bra dag och jag kände att man kom in i de gamla banorna igen. Det första man fick göra var att bli sur på vaktis för att han inte hade skottat på skolgården. Så det var snackisen idag, varför har inte vaktis varit uppe hela natten och skottat så att vi ska slippa pulsa i snön? Ja, det kan man fråga sig.. Man kan ju hoppas att han har jobbat hela eftermiddagen så att det kan bli en helt ny snackis imorgon. Väldigt vad det är halt på skolgården kan det kanske kunna bli, varför har inte vaktis sandat ordentligt? Den tror jag på..

Inga kommentarer: