måndag 25 januari 2010

Försöker att inte vara bitter..

På fredag är det dags för den där galan jag så gärna vill gå på, men som jag tydligen missar varje år. Ja, det är som sagt dags för årets Elle-galan och som varje år så är jag sjukt sugen. Men i år missade jag även att vara med i klänningstävlingen. Jag hade tänkt ut massa ideér till klänningar och tänkt på hur jag kunde göra min presentation alternativ och speciell, men tro fan att jag missar att att kolla upp när den ska vara inne. Så när jag tänkte att det var dags att börja producera det jag hade i huvudet, så var tävlingen redan avgjord.. Så det är väl bara att inse att det där med att jag ska gå på Elle-galan får vänta.. Men jag tänker inte ge upp, jag ska kanske göra klart min presentation redan nu, så att det bara är att lägga den på lådan någon gång i höst...

Under helgen som varit har jag passat på att bada varje dag. Igår badade jag så fruktansvärt varmt så jag höll nästan på att svimma och gick runt och var knallröd i ansiktet i en timma efteråt. Men det var det värt, för det var så jäkla bra. Jag tänkte att jag liksom värmde upp mig för hela den kommande veckan. Smart av mig tänkte jag, så ni kan ju förstå att jag blev ganska så sur när jag frös idag.. Det var ju inte riktigt min plan.. Jag skulle ju hålla mig varm till nästa helg, då jag kanske kunde snylta in mig på ett bad hos någon.. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig.

Inga kommentarer: