fredag 1 januari 2010

Mitt 2009

Idag känner jag mig inte purfräsch direkt, men jag tänkte sammanfatta mitt år.

Året startade bra och ganska snart på det nya året kom Stella in i mitt liv eller mest i Ola och Junettes liv. Men den hunden har allt en stor plats i mitt hjärta fast jag aldrig trodde att det skulle finnas plats för en hund där.

I februari föddes lilla Noah som jag nu är gudmor åt. Han fick oxå en stor plats i mitt hjärta.

Det var sedan dags för schlagerperioden att dra igång och äntligen fick jag gå och se en delfinal live. Detta var stort för mig, då jag velat se på Melodifestivalen sen jag var typ 7 år, så äntligen fick jag vara på plats. Jag och Hanna Jos satt bänkade med ett par glas vitt och bara njöt av att vara med på riktigt..

Våren var himla bra och det var finfint när det väl blev sommar. Vi startade sommaren md en riktig höjdarfest på Midsommarafton på Orust. Jag skulle vilja tippa den festen som bästa festen genom tiderna.

När det blev juli åkte jag och Petter på våran fantastiska resa i Asien. Jag är så fruktansvärt glad för att han lyckades övertala mig till att åka. Det var en väldigt bra resa där jag fick se så otroligt mycket vackra saker och vara med om massa spännande saker och jag handlade massor av vackra sjalar i alla dess färger. Och vi körde en ny blogg, jocpiasien och jag tror att även den bloggen blev succé.

Hösten var bra och jag och Pillan drog till Stockholm en helg och tittade på Coldplay och hängde hos kära Hanna och det var så himla bra. Annars flöt hösten på och jag inhandlade väldigt många tights, för det behövs alltid ett par bra tights.

Vintern kom och för en gång skull så var det snö på julafton (eller i alla fall dagen innan). Och man får inte glömma den ack så viktiga resan till Fredrikshamn på jullovet, som nu har blivit en årlig tradition.

Farfar fick träffa min farmor igen den 28.e december.

Inga kommentarer: