måndag 7 september 2009

Steg, steg, steg

Idag har vi börjat med en steg-tävling på jobbet. Alla har fått varsin stegräknare och vi ska tävla i våra arbetslag och även individuellt på nåt sätt. Tanken är att man ska ta sig till Rom tydligen och man ska snitta på 10000 steg per dag. Vi fick våra räknare idag på eftermiddagen så jag har inte kommit upp i så många steg (frågan är väl om jag kommer upp i så många steg någon dag)..

Jag är nu uppe i ca 6000 steg och har ju ganska många kvar idag, men jag ska ju bara ligga i soffan resten av kvällen hade jag ju tänkt. Men jag kanske måste upp och gå lite. Jag tänkte förut att det är väl inte så många andra på jobbet som har så mycket steg sådär idag. Men jag loggade in mig på sidan och såg att en kollega var uppe i 21000 steg. Det kan ju fan inte vara sant, ska det vara på den nivån så är det ju ingen idé att jag är med. Hur mycket jag än försöker, kommer jag nog aldrig komma upp i så många steg...

Ja, ja vi får se hur det går och jag har nu planerat in att jag ska gå hem från jobbet på torsdag, då kan jag nog få ihop en jäkla massa steg. Håll nu tummarna att det inte regnar på torsdag eller att jag känner mig lite krasslig eller nåt sånt som skulle göra att jag inte kan gå hem, utan måste ta bussen.

Ikväll är det premiär för Färjan 3. Jag är självklart peppad, men även lite skeptisk. Kan de verkligen leverera en tredje säsong? Nu ska jag nog upp och gå på stället lite eller det kanske är fusk?

Inga kommentarer: