söndag 13 september 2009

Rosa macarons och surdegar

Idag är jag inte purfräsch direkt, men det var en rolig fest igår så man får väl vara nöjd. Petter har himlans trevliga arbetskompisar, så det var inget att vara nervös för. Det bjöds på väldigt smarrig plockmat och min favorit var alla färglada macarons, som var helt fantastiska. Jag hade också velat kunna baka sånna, men det känns väldigt svårt. Självklart bjöds det på gott surdegsbröd också, vi var ju ändå hemma hos surdegskungen.. Petter var nog ändå kvällens gladaste då han fick veta att en av sina arbetskompisar har hållt på Djurgården när han var yngre. Petter blev överlycklig och bara satt och log hela kvällen. Stackars Jocke som kommer få höra detta varje dag framöver tror jag bestämt..

Innan vi gick på gårdagens fest tog jag faktiskt tag i garderoben och jag rensade ut en hel del. För första gången i mitt liv resonerade jag så att jag har ju så många svarta klänningar, så dom jag inte använt på ett väldigt länge får åka. Ännu ett väldigt moget resonemang som jag inte är van vid är att jag lät ett par koftor åka, jag har ju just köpt en ny grå kofta, så då kan jag ju inte ha kvar en annan grå kofta som jag faktiskt inte ens gillar. Jag är stolt över mig själv över att jag nu har en stor påse som ska få åka iväg någonstans.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Men Jenny! Menar du att du har SLÄNGT nån lång svart sak? Det var ju sant som salt att man inte kan ha för många långa svarta saker. Tiderna förändras...

Jenny sa...

Slängt och slängt... Emma fick med sig en lång svart sak från Indiska som jag aldrig har använt och har hängt i garderoben i några år, sen ska jag ge en lång svart sak från H&M som jag bara använt en gång och som jag har haft i 5 år till Emmaus tänkte jag. Jag står ändå fast vid att man inte kan ha för många långa svarta saker, men dessa två behövde nya hem. Dom mådde inte bra här hemma alldeles örörda..