torsdag 24 september 2009

Över 20000

Ja, idag har jag slagit mitt steg-rekord. Jag och Pillan drog ut på en långpromenad till Korsvägen och tillbaka. Så en promenad på nästan 2 timmar gjorde att jag var uppe i 21536 steg när jag kom hem. Jäklar var det kändes fint. Jag känner att det kommer bli många långpromenader framöver för nu ska jag allt slå mitt nya rekord..

Idag börjar det roligaste i Petters liv, Elitserien.. Petter var lite sur förut men nu verkar han glad, då Djurgården gjort ett par mål., Men det är liksom bara att inse att nu har vi många månader framöver med hockey här hemma. Petter håller som bäst på att planera en "mancave" i vårat arbetsrum, så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Så det är lika bra att inse att när hösten kommer, då kommer också hockeyn och den styr våra liv och våran tv.. Vad tror vi om Djurgården i år då??

Jag tror att jag kanske ska bestämma att varje gång det är hockey på tv går jag ut på en promenad.. Eller ibland i alla fall..

2 kommentarer:

Hanna Jos sa...

Jag anmäler mig som frivilligt promenad sällskap :)

Jenny sa...

Gött..