fredag 4 september 2009

Dagens citat

"Jag längtar tills jag blir stor för då får man gå på nattklubb. Det verkar så kul att gå på fest och gå på nattklubb. Jag längtar så mycket efter det..."
/Liten kille i fjärde klass

Denna lilla kille frågade mig idag på lektionen om jag skulle gå på fest ikväll. Jag svarade nej på det, jag ska bara vara hemma. Men Jenny, brukar du gå på fest med dina kompisar och är det kul frågade han sen. Ja, det brukar jag väl och det är kul svarade jag honom. Det var då han med en längtan i blicken berättade för mig att han längtar så mycket till han blir stor så att han får gå på nattklubb.

Vissa barn längtar efter sin födelsedag, vissa längtar efter att bli hockeyproffs, vissa längtar efter en hund och vissa längtar efter att gå på nattklubb..

2 kommentarer:

Hanna Jos sa...

Den här killen kommer ju bli nåt stort, så är det ju bara...

Jenny sa...

Javisst kommer han bli det.. Det kommer gå bra för han..