måndag 15 juni 2009

Sicken dag..

Idag är den första officiella dagen på mitt sommarlov. Jag tycker att det är viktigt att gå in hårt på första dagen. Jag har varit med om en hel del grejer. Det fina med att ha sommarlov är att man kan vara sådär spontan som man har svårt att vara annars. Dagen började med att Junette ringde och frågade om jag ville ta en kaffe. Spontan som jag är, sa jag ja.

Efter en fika i Haga var det dags för lite tristare saker, såsom att det var dags att gå och vaccinera mig igen. En spruta i varje arm och sen var det bara att sätta sig på spårvagnen till den kära folktandvården. Det var nu dags att laga ett litet hål som hade hittats för några veckor sedan. Jag tyckte att det var bra att ta lite bedövning, men det var nåt jag ångrade sedan. Man kan säga att jag hängde läpp resten av dagen och på spårvagnen hem kändes det som att det dreglades en del.

Nästa spontana grej var att Hanna ringde och frågade om jag ville ta ett glas vin. Japp, sa jag på det också. Trevligt att ha Hanna på besök i Göteborg igen tycker jag allt. Efter 2 glas på Linnéterassen var det True blood som gällde hemma hos M&M. Det kändes som om man var på värsta releasefesten då det bjöds på massa smarrig bål och tilltugg.

En kaffe på Le petit

Såklart man måste pasa på att dricka så mycket vin man kan med Hanna när hon besöker staden

Inte fel alls

True blood fest när det är som bäst

Spänningen är olidlig i väntan på första avsnittet av säsong 2

Inga kommentarer: