tisdag 2 juni 2009

Flygrädd

Petter är ju som sagt väldigt flygrädd och efter den tragiska flygolyckan igår så är han himla orolig för våran resa i sommar.

Men Petter vill väldigt mycket här i livet och när han verkligen vill något, så vill han saker till 150%. Nu har han blivit expert på flygplansolycker. Hela kvällen igår och troligtvis idag så har han läst om allt som finns att läsa om flygplan. Igår kväll när jag gick och la mig, så satt Petter kvar uppe och googlade flygplan. Han skulle bara läsa i 10 minuter till.

Men 70 minuter senare var det dags för Petter att gå och lägga sig. Jag ligger och sover men vaknar av att Petter börjar prata om extrem turbulens, inflight breakup, Adam Air Flight 574, Air India Flight 182, Swissair Flight 111, turbojetmotorer och superceller. Det var inte så uppskattat när jag ligger och sover kan jag meddela. Till slut fick jag stoppa in öronpropparna för emellan allt mumlande började han även att snarka..

Han har idag också hört att det är flygbolagen som ligger bakom statistiken om att det skulle vara säkrare att flyga än att åka bil. Flygbolagen mäter nämligen antal kilometer/olycka.
Ska det vara såhär fram till 1:a juli, så vet jag inte riktigt hur det ska gå....

Inga kommentarer: