fredag 26 juni 2009

Glöm din dröm..

Idag passar det bra att citera Stella 4 år. Hon använde uttrycket Glöm din dröm för ett tag sen och idag passar det mig. Jag kan nämligen glömma min sommardröm till klänning som jag skulle köpt idag.

Det är såhär att de senaste 2 veckorna har jag gått förbi Emmaus här nere på hörnan nästan varje dag. Och i deras skyltfönster har det stått en av de vackraste klänningar jag någonsin sett. Jag kallar klänningen för en sommardröm. Jag har gått och rekat och sett att storleken passar och den kostade bara 95 kr. Fatta vad bra att få en sommardröm för 95 kr. Jag hade sett att den skulle säljas i butiken idag kl.10. Jag skrev upp i min kalender redan förra veckan ifall jag nu skulle glömma av att gå och köpa den, men den risken var ju ej så stor..

Imorse var jag på plats 9.45 utanför affären. Jag var ju dock ej ensam och det stod en tjej längst fram och jag började ana att hon också var ute efter klänningen. Hon körde även med tjuvknepet att ha med sig bebis, man och barnvagn, för när affären öppnade så var ju hon först in och resten av hennes sällskap stoppade ju upp hela dörröppningen. Och självklart roffar hon åt sig klänningen. Jag blev så ledsen så jag nästan höll på att börja gråta. Hanna Jos som var med som stöd blev också helt off och tyckte nästan att vi skulle gå och köpa oss ett glas vin för att muntra upp mig. Men det var ju så tidigt på morgonen, så det gick ju inte.

När jag sedan är på väg ner till Järntorget ser jag tjejen sitta med sin familj på en uteservering och skratta och var glad. Tro fan att hon är glad, när hon sitter med min sommardröm...

Idag känns det som hela världen pekar finger åt mig.

Inga kommentarer: