torsdag 25 juni 2009

Jag har blivit tuff.

Japp, det är sant. Idag när det ringde en telefonförsäljare då var jag riktigt tuff. Jag tror att det är Alex som har inspirerat mig. Det är nämligen så att det var en telefonförsäljare som ringde mig i förrgår som ville ge mig ett par trosor. Jag sa till damen i telefonen att jag inte ville ha några trosor av henne. Hon tyckte att det var konstigt och frågade varför. Jo, det är såhär började jag och berättade vilken sorts person jag är som har svårt för att tacka nej till saker och så. Okej, sa hon och frågade en sista gång om jag ville ha ett par trosor. Nej, sa jag bestämt och la på luren.

Idag på stranden så ringde det från samma företag till mig, men denna gången var det en man som ringde och frågade om jag ville ha ett par trosor. Jag svarade även denna gången nej och mannen ifrågasatte detta. Nu är det såhär att ni ringde mig i förrgår och frågade om jag ville ha ett par trosor och jag svarade nej då också svarade jag. Mannen svarar: Är det för att vi har en ny modell på våra trosor, som du inte vill ha dom eller? Då började jag bli sur (jag blir ju nästan aldrig sur på dessa försäljare) och svarar: Men va fan, har ni ingen jäkla lista där det står vilka ni har ringt eller? Ni ringde mig i förrgår och jag tackade nej då och jag vill fortfarande inte ha några trosor. Tack och hej...

Undra om det var så att den där guldstjärnan satt kvar bredvid mitt namn i listan och det kanske till och med stod en liten kommentar i stil med, Hon kommer nog vilja ha ett par trosor så småningom. Försök igen.
Men nejdå, denna gången står jag på mig,. Vill jag ha några trosor, då går jag och köper mig ett par trosor.

2 kommentarer:

Alex sa...

Fn va bra Jempy, jag är stolt över dig! Hade det inte kännts lite konstigt hade jag köpt ett par franska trosor åt dig i present.

Jenny sa...

Jag tänkte att du skulle bli stolt över mig. Nu får alla försäljare känna sig lite nervösa i framtiden, för man vet aldrig vad jag kommer att svara. Jag har lärt mig från den bästa, kan man kanske säga..