måndag 10 november 2008

Nobelfest på jobbet.

Om 3 veckor ska vi ha fest på jobbet och på festen ska man ha på sig nobelklädsel. Vad sjutton ska jag ha på mig är problemet.

Jag har en tanke om att jag vill ha en svart festlig klänning från H&M och rosa skor. Det som är så himla bra är ju att det faktiskt finns en tjusig svart festklänning på H&Ms hemsida. Och jag har faktiskt ett par rosa skor. Så då kan man ju nästan tro att saken är klar. Men, här finns det ett men. Jag får ju inte handla på postorder längre. Det är ju faktiskt bestämt så att jag får inte handla på hm.com längre. Det känns lite jobbigt för annars hade det ju kunnat bli himla bra. Annars får jag väl ta på mig min brudtärneklänning men då är skor ett större problem, för då behöver jag ju svarta skor och det har jag inte. Varför måste det vara så svårt? Jag känner ju ett ansvar också för att vara fab på festen, som slöjdlärare med stil som jag är.

Om jag bara hade haft mer tid så hade jag hunnit sy en svart klänning. Men det har jag tyvärr inte.
Tjusig klänning från www.hm.com som jag vill ha.....

3 kommentarer:

darling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
darling sa...

jag har en timma över imorhgon på jobbet.
Vill du att jag sy upp en blåsa liknande den du vill ha, så gör jag det, det vet du!
Hanna grejar liksom.
Jag kan även ringa min kontakt garveristen, han som handsyr mina läderskor, så kan vi säkert greja bagen också.
Bara att lyfta luren så gör jag det.
Allt för dig vettula´

Jenny sa...

Men du är ju för gullig.. Jag vill gärna att du fixar min outfit om du har en timme över. Du är snäll du..