söndag 30 november 2008

Första advent..

Äntligen är det första advent. Jag älskar advent och jag älskar att ta fram alla julstjärnor och hänga i fönstrena. Så nu är det väldigt fint och juligt här hemma. Vi har också slagit till på en ljusslinga ute på balkongen, så nu är det även väldigt mysigt ute på balkongen.

Idag blir det första advent-glögg hos oss, så vi 5 tiden tittar det nog in lite folk hoppas vi. Det ska bli mysigt. Jag känner att det nästan blir lite för mycket mys-snack här, men såhär i adventstider är det okej tycker jag.

Jag måste även berätta att i fredags var det 4 månader rökfri-dagen. Jippi för mig. Dock måste jag tillägga att i fredags på jobb-festen blev jag väldigt röksugen och det var lite konstigt för det var ett tag sen jag kände så. Röksuget kom bara över mig och ville att jag skulle ta ett par bloss, men till slut vann jag kampen och det blev inga bloss för mig. Det kändes väldigt bra dagen efter kan jag säga. Jag hade varit så besviken på mig själv om jag hade rökt. Men, men det viktiga är ju ändå att jag inte rökte.

puss puss

2 kommentarer:

Hanna Jos sa...

Ja, man tackar för trevlig advents glögg, osten och dina hemma gjorda choklad mandlar var kalas även dom. Puss

darling sa...

det var synd att vi inte kom. Men det tar vi igen!

Jemma