söndag 23 november 2008

Jag längtar..

Jag längtar tills nästa helg då det är första advent. Jag älskar verkligen advent och julen. Det är så mysigt att ta fram adventsljusstakarna och hänga upp julstjärnor i fönstren. Och det bli då även okej att dricka glögg när man vill. Det är alltid så mysigt med första advent och man börjar längta till julen.

I år ska vi ju inte vara hemma på julafton så det kommer bli spännande och annorlunda. Jag undrar lite hur det kommer gå med min och Petters egna tradition. Vi brukar alltid titta på South Parks julavsnitt och lyssna på deras jul-skiva. Det är himla bra låtar och det är ett bra avsnitt (jag som aldrig annars tittar på South Park). Min favorit jul-låt är nu Dreidel. Så jag känner att vi får nog titta på det avsnittet i Portugal, så det blir nog bra.

Ja, nu är det iallafall bara en vecka kvar tills det är dags att börja fokusera på julen på riktigt. Känns väldigt bra tycker jag..

1 kommentar:

Hanna Jos sa...

Ja då jäklar ska det drickas glögg, lagligt!!! Å julmust, åhhh så gott!!!