lördag 29 november 2008

Idol nästa...

Japp, då var nobelfesten med jobbet avklarad.
Igår gick denna fest av stapeln i våran eminenta matsal på skolan. Man blir alltid lite skeptisk när det ska var fest på skolan. Det känns lite konstigt att sitta och dricka vin i matsalen där man annars sitter och äter med alla kidsen. Men det var faktiskt riktigt roligt igår. Jag var väldigt snygg i min ny-inköpta festblåsa.. Det var lite för-champagne hos en kollega innan vi skulle till själva festen. Alltid nice..

Nu kommer jag till det absolut bästa på hela kvällen... Jo, det var så här att det fanns ett playstation med singstar på festen. Som alltid tänkte jag att jag ska nog inte sjunga så mycket, för det kan ju bli lite pinsamt om man gör bort sig inför sina nya kollegor. Men sen blev det visst så att vi blev indelade i lag och varje lag var tvungen att sjunga en låt. Vårat lag fick sjunga Fångad av en stormvind och sen kan ni ju förstå att sen var det ju kört.

Så sen var det bara att köra på och jag sjöng med våran musiklärare på skolan och (trumvirvel) hon säger sedan efteråt att: JENNY; DU SJUNGER BRA OCH DU TAR I ORDENTLIGT OCH BRA I REFRENGEN.. Ja, ni som nu sitter där och undrar om ni läste rätt så är det så att hon sa att jag sjunger bra. Och nu är det ju så att det var en musiklärare som sa det så då måste det vara sant.

Fan, jag har alltid sagt att jag kan nog sjunga ganska bra ändå och nu fick jag ju det bekräftat och det känns bra. Så nu ska jag ladda inför nästa Idol uttagning, för jag tror helt ärligt att jag har en chans nu.

Nu ska jag göra lite jul-godis.

puss puss

Inga kommentarer: