fredag 7 november 2008

Fredagskväll igen..

Japp, då var det dags igen. Kvällen hittills har gått ganska bra. Petter har låtit mig titta på Idol och vi har ätit indiskt. Så idag har det varit fredagsmys här hemma tills Idol var över, för då var det spela Xbox dags. Petter har köpt sig ett nytt spel (Gears of war) idag så han kommer nog sitta uppe hela natten och spela. Men denna fredagskväll är jag lite mer nöjd än förra veckan, då jag har fått se på Idol och vi har ätit god mat. Jag kände mig nästan helt utsvulten när jag kom hem efter att det hade varit trädgårdsmästargryta i skolan idag. Är det någon som ätit trädgårdsmästargryta någon gång? Jag hade aldrig gjort det innan och jag är inte så sugen på att göra det igen heller. Och jag kan inte förklara vad det är heller fast jag ätit det idag. Mitt tips är bara att hålla er borta från det.

Efter jobbet idag träffade jag Emma-pemma och det blev en kalas eftermiddag. Emma hade växt till sig och det kändes bra. Vi startade eftermiddagen med fika på Fröken Olsson (jag var ju som sagt ganska hungrig efter den misslyckade grytan till lunch) men där gick jag på dagens andra mat-nit. Jag skulle lyxa till det med en liten chokladbit. Men den lilla choklad-biten var nog det äckligaste jag ätit. Det var typ choklad med krydda i, typ chilli kändes det som. Det kanske är jättegott tycker vissa choklad-fantaster men jag tyckte tvärtom. Det gick verkligen inte att äta den, så det blev ett ganska misslyckat försök till lite fredags-lyx.

puss puss

Inga kommentarer: