söndag 23 november 2008

Mys helg..

Söndag-eftermiddag med lite hjortron-glögg. Kan det bli bättre, det är frågan. Just nu provsmakar vi Dufvenkrooks Amore Hjortron. Väldigt god kan jag säga.
Vad har hänt i helgen då? Jo, det har varit en riktigt bra helg. I fredags bjöd Emma mig på middag hemma hos sig och vi tittade på Idol. Mys på hög nivå var det där och Emma hade även köpt så mycket godis som jag bara vräkte i mig.

Igår var det promenad med Alex och Petter och vi tittade på miljardärens båt. Stor men ganska ful kan jag konstatera. Vi fortsatte våran promenad i jakt på att se lite kända miljonärer, men den enda vi sprang på var Marcus i Brunnsparken. Sen hamnade vi mitt upp i Sverige-demokraternas torgmöte utanför Palace. Då kände vi att vi behövde en öl. Jag och Marcus drack cider och Alex kallade oss för cider-flickorna. Det tyckte jag var ett fint ord. Jag blir gärna kallad för cider-flickorna men jag vet inte om Marcus var lika nöjd.
Lördagen avslutades med pizza på Götas.

Idag har jag fikat med Susanna, Hanna och Stella och sen blev det lite promenad i Haga. Det var så mysigt så. Det avslutades med att jag och Hanna slank in på Bishops och tog ett glas vin.

Så jag skulle vilja sammanfata denna helg som en riktig kalas-helg. Och ikväll blir det nog också kalas. Alex ska komma hit och se på film och vi ska äta lax och dricka fin-vin.

puss puss




Inga kommentarer: