onsdag 3 mars 2010

Fint som snus..

Idag på sportdagen, så körde mina elever några olika pass på gymmet. Och precis som jag hade förutspått så hade jag en himla soft dag. Men mina kids slet som djur och jag stod utanför och tittade på dom små liven. Jag säger det igen, fint som snus att vara lärare när det är sportdagar.. Efter sporten kom några av mina killar fram till mig och tjatade om varför inte jag var med och gymmade. Och då kunde jag faktiskt ärligt säga att jag fick inte det. Och dom tyckte att det var så konstigt och tråkigt och jag höll med och körde med en liten, liten vit lögn och sa att jag tyckte att det var väldigt tråkigt för jag var ju sjukt sugen på att träna litegrann... Men nu var det faktiskt så att jag hade frågat om vi lärare fick vara med och vi blev tillsagda att vi inte fick det, för vi var tvungna att hålla koll på eleverna. Det kändes fint ska ni veta, för mina kids behöver ju inte veta att jag bara frågade för att jag just ville ha ett sånt svar jag fick..

Det är min dag idag tror jag allt. För när jag gick hem från jobbet idag, så tänkte jag på att jag var himlans sugen på ett glas vin. Och precis när jag kom hem så ringde min syster och frågade om jag ville komma ner till Vinopasta och ta ett glas. Såklart att jag ville det..

Inga kommentarer: