måndag 8 mars 2010

En stor längtan...

Jag har nu en riktigt stor längtan efter vårskor.. Ge mig tygskor och ballerinaskor nu tack.. Jag är så jäkla trött på att gå runt i vinterskor och vantar och skit. Jag vill bara gå runt i jeansjacka och tygskor. Jag hade kunnat sträcka mig till att ha på mig en halsduk, men sen får det vara bra med vintergrejer.. Men om ungefär en månad är det väl påsk eller? Och då ska man ju vara ute, så då måste det snart bli varmt tänker jag. På påskbrunchen är det ju alltid påskskål utomhus, så vädret behöver styras upp relativt fort..

Idag har det varit en helt okej måndag. Jag har känt mig lite risig, såsom lite ont i magen och lite ont i huvudet. Och detta trots att jag har haft en superlugn helg på Orust. Konstigt liksom..

Nu går vi in i slutveckan så att säga, på lördag är det dags för årets schlagerfest. Så nu är det bara röstkort och annat festligt som diskuteras här hemma. I år ser det ut att bli en lite mindre skala människor, men det kommer nog bli ordentligt festligt ändå. Frågan är om jag ska sätta upp lapp i hissen i år eller om jag ska gå wild och strunta i det och hoppas på att vi sköter oss. Ja, jag har inte bestämt mig än..

2 kommentarer:

Hanna Jos sa...

Du ska nog inte hoppas för mycket på att vi sköter oss för börjar man ens tänka så så brukar det ju liksom bli precis tvärtom... Så jag tycker att du ska köra safe å sätta upp en lapp så kan inte bögarna säga nåt!!! Hoppas du mår bättre förresten, hörs imorn!

Jenny sa...

Ja, du har kanske rätt Hanna.. Det kanske är lika bra att sätta upp en lapp..
Idag mår jag bättre..