måndag 1 februari 2010

Lite mer dramatik än vanligt..

Igår var det ingen vanlig söndag med vanlig filmklubb. Det var helt nya konstellationer på gårdagens filmklubb. Alex var ute och tittade på filmfestivalen, så här hemma tog Ola, Junette och Stella hans plats istället. Allt var frid och fröjd och vi hade köpt hem indisk mat och det var himla gott. Äntligen har vi hittat en bra indier igen, synd bara att det är lite längre bort. Men det kanske ändå är värt att värma sin mat när man kommer hem, än att äta halv-äcklig mat.

Men, men vi ser på The road och filmen var lite seg emellanåt. När vi alla klagar lite på att det borde hända nåt snart sådär mitt i filmen, så var det dags för Stella att "göra en Ola" skulle man kunna säga. På något sätt lyckas hon göra typ en bakåtvolt och sladdar över bordet och det blir ett jäkla liv med glaskras och grejer och helt plötsligt är det blod på golvet och glas överallt. Men som tur är, så skadar hon sig inte så allvarligt utan bara skurit sig lite. Det såg värre ut än vad det var. Stella var lugnast av oss alla ska jag säga er, jag var nog den som var mest rädd faktiskt.. Konstigt.

Sådan husse, sådan hund brukar man väl säga eller? Stella lyckades bara göra sönder 1 glas, så nu kan man väl säga att det står 10-1 till Ola.

På våra vanliga filmkvällar med original-medlemmarna är det ingen som gör något väsen eller börjar skratta om det nu är så att jag börjar gråta (det händer ju väldigt ofta). Så det kändes väldigt ovant när Ola satt och glodde som sjutton och skrattade åt mig i slutet av filmen när jag satte igång och grät. Då blev det ju nästan så att jag tappade känslan.. Så det är bara att inse att det var en väldigt annorlunda filmkväll igår.

Innan filmen var det lugnt och stilla

Inga kommentarer: