fredag 12 februari 2010

Storvinst?

Ja, det gick bra för mig igår på travet asså. Eller sådär kanske är ett bättre ord.. Det första servitrisen frågade oss när vi kom till restaurangen var, Är ni från skolan? Jajamen sa vi, syns det frågade vi också. Ja, ni ser så belästa ut svarade hon. Det kändes gött och ni kan ju förstå att det var jag som gick längst fram. Så jag tar åt mig äran för det är inte första gången jag har fått höra att jag ser beläst ut ska ni veta.

Jag startade med att vinna 35kr på en häst som hette Hot shots och jag kände att det här var min grej. Nu nalkas det vinst på vinst tänkte jag. Jag fortsatte att satsa på hästar med namn som jag gillade. Jag drog även in 344kr på en häst som hette Outsatanding night, så ni förstår att det var min kväll. Sammanlagt under kvällen vann jag 454kr och jag kände mig himla nöjd. Men om jag ska räkna ut vad hela kvällen med mat och spel kostade, så kan jag nog inse att jag inte gick plus.. Men det var himla kul, så jag är nöjd ändå.

Jag kände mig som en riktig storspelare när jag skulle hämta ut min sista vinst (eller inte). När alla lopp var klara så gick ju alla och ställde sig i kö för att hämta ut sina vinster. Även jag som hamnade längst fram i kön. Jag visste att jag hade vunnit väldigt lite på det loppet och jag hade många män bakom mig som stod och tramapade otåligt. Och när jag till slut kunde få mina pengar så insåg jag att jag bara hade vunnit 13kr, så det var bara att ta på mig min kyligaste min och försökte se så tuff ut som möjligt. Jag tog mina kronor och knyckte med nacken och försökte gömma kronorna i handen. Jag tror alldeles bestämt att alla män var imponerade och trodde att jag vunnit sjukt mycket pengar..

Inga kommentarer: