tisdag 16 februari 2010

Succé såklart..

Japp, min lammstek blev succé igår. Det blev stående ovationer på detta lamm och det kändes ju sjukt kul. Men jag börjar även bli lite orolig om detta gör att jag kommer få börja laga mat här hemma. Det hoppas jag ju verkligen inte , så det är nog dags att börja ligga lite lågt på matfronten igen. Det är nog viktigt att man inte är för bra när man lagar mat.

När Petter fyller 40 så önskar han sig ett slaktat lamm, som man sen ska tillaga åt honom. Men jag tror att jag överlåter det åt Alex. Han är nog bättre på det, eller vad tror ni? Och Petter vill nog helst att det är Alex som ska göra det också. Tur att det är några år kvar tills han fyller 40 då..

Kvällen igår var i alla fall himla trevlig och all mat blev jättebra. Jag måste ju även tacka Karin för all hjälp med lammet. Vi var ett bra team.

2 kommentarer:

Alex sa...

Butcher Alex to the rescue! Näh, det blir nog inget med det, jag tycker vi ger Petter ett lamm i 40års present som ni kan ha i trådgården och så får vi se hur mkt slakt det blir..

Enda jag ska slakta är en fet bit parmesan på terassen utanför Palermo i vår!

Jenny sa...

Haha..