måndag 22 februari 2010

En annan liga nu liksom...

Efter lördagen skulle jag definitivt säga att man spelar i en annan liga. Det är väl bara så det är liksom..

Men jag har varit ganska så trött idag, jag har nästan känt mig lite bakis idag oxå. Sen har jag gått runt och känt mig stel och har nästan träningsverk i benen efter allt dansande. Det är väl bara att inse att jag är inte så van att vara ute till halv 5 längre, så det tar mig två dagar att bli bra igen. Men det där med att känna sig stel, det är lite tantvarning på det eller?

Idag i skolan när jag hade tvingat min 9:a att storstäda klassrumet (för det var visst städ-dag idag) och alla är sådär glada, men jag försöker så gott jag kan och peppa de till detta roliga uppdrag. Och när jag står där mitt bland alla kids och delegerar städuppgifter, så kommer det fram en av killarna i klassen och säger: Men fan Jenny. Det är snorkråkor på väggen på toan, måste jag städa bort dom?
Ja, vad fan ska man svara på det egentligen. Nej, du behöver inte städa bort snorkråkorna, låt dom sitta kvar på väggen svarade jag sen och då gick mina tankar till min nya vän Nanne. Undrar vad kära, tokiga Nanne gör en måndag som denna? Undra om hon tänker på mig med just nu och undar om hon måste ta beslut om snorkråkor? Eller sitter hon och dricker skumpa med Christer Björkman någonstans?

I alla fall, sov gott alla kära vänner. Nu är det dags för mig att gå och lägga mig. Som sagt, det kostar att ligga på topp..

Inga kommentarer: