fredag 5 februari 2010

Flum kan vara härligt...

Igår på min kurs var det precis som jag trodde. Ganska så flummigt alltså.. Först skulle vi måla olika mönster med pastellfärger och vattenfärger. Jag har inte använt pastellfärger sen jag själv gick i skolan och det var himla kul. Min målning blev väl sådär om jag ska vara ärlig. Men vi fick även lära oss att vi inte ska säga till barnen att deras grejer varken är fina eller fula.. (nu har jag aldrig sagt till någon att de gjort något som är fult, men ändå..). Så jag vet inte vad jag ska benämna min målning som..

Sen skulle vi jobba med rytm och vi skulle dansa i ring i takt och grejer och det var också himla kul. Men jag har ju verkligen ingen taktkänsla, förutom när jag har druckit vin (eller då tror jag i alla fall att jag har det) så det var faktiskt lite svårt ibland. Men i och med att jag typ var tok-yngst på denna kurs var det inget att skämmas för. Alla gjorde bort sig och jag kunde ju i alla fall vara glad för att jag har en höft som fungerar som den ska, för det fanns en del som inte hade det ska jag säga er..

Men jag ser fram emot nästa gång som är om 3 veckor. Då ska vi jobba med färglära och dansa med käppar. Det låter ju väldigt spännande, det där med käpp. Jag kanske ska ha hatt den dagen, bara för att verka lite förberedd. För hatt och käpp känns ju som en bra kombo. Eller har jag fel?

Ha ett fint fredagsmys alla fina!

Inga kommentarer: