torsdag 22 oktober 2009

Smörigt...

Idag har det varit en bra dag förutom en liten onödig incident i bamba idag. Det var nämligen så att jag stod och bredde mig en knäckemacka i godan ro och ska vända mig och gå till min plats. Då möts jag av en liten knatte (skulle tippa på att han kanske går i andra klass) med en smörkniv full med smör i högsta hugg. Jag försöker väja undan, men det är redan för sent. Denna blaffa med smör hamnar i mitt hår. Fan tänkte jag, men det sa jag såklart inte. Utan log mot den lilla knatten och sa att det inte var någon fara. Det var ju bara smör. Men sen var det inte så lätt att få ut smöret ur håret ska jag säga er. Jag försökte att tvätta min vänstra sida, men det såg fortfarande lika fett ut hela dagen. Jag hade ett utvecklingsamtal med en av mina elever nu på eftermiddagen och mamman satt på min vänstra sida. Jag tyckte att hon sneglade en del på den feta fläcken i mitt hår.

Jag måste också skriva lite om filmen jag och Petter såg igår. Vi såg världens äckligaste film igår alltså. Paranormal Activity. Jag vet att jag har sagt det många gånger förut, men den här var verkligen en av de värsta. Jag mådde verkligen dåligt för att jag tyckte att den var så äcklig. Ja, jag vet att jag får skylla mig själv när jag nu kommer drömma mardrömmar om denna film i flera veckor framöver..

Men efter filmen så diskuterade vi våran gamla lägenhet och att vi ångrar att vi inte tog dit en nisse som kunde undersöka den. Vi är ju ganska säkra båda två på att det inte stod helt rätt till i den. Och sådär i efterhand så kan jag inte förstå att jag vågade sova i den lägenheten själv. Men, men nu kan man inte göra nåt åt den saken.. Men jag kommer nog alltid tänka tillbaka på den lägenheten och undra om det fortfarande händer skumma grejer där och vad som egentligen har hänt i den lägenheten......

Inga kommentarer: