måndag 19 oktober 2009

Bjuda på sig själv..

På måndagar har jag 11st tjejer i elevens val där vi syr kläder. Jag försöker peppa dessa tjejer att visa upp sina kläder i en modevisning. De är inte så sugna på detta men jag ger inte upp. Idag hade jag med mig en gammal vhs från när jag själv går modevisning från folkhögskolan i Norge. Tjejerna tyckte att det var jättekul och dom skrattade och applåderade åt sin fröken. Jag måste ju erkänna att det var nästan lite pinsamt, men ändå kände jag att man får bjuda på sig själv ibland. Jag insåg också att jag hade sjukt långt hår för 9 år sedan (jag kanske överdrev lite när jag säger sjukt långt hår, men det var riktigt långt för att vara mig).. Dock vill tjejerna fortfarande inte gå på någon modevisning, men jag ska fortsätta jobba på detta.

Jag känner mig peppad inför denna veckan och det är ju trevligt.. Snart är det även höstlov och jag kommer vara ledig torsdag och fredag nästa vecka. Livet är fint..

Det är i och för sig ganska tråkigt att det inte är några Hollywood-fruar på tv ikväll.

Inga kommentarer: