tisdag 31 mars 2009

Yeah, yeah..

Idag när jag satt på spårvagnen hem, så kom det på en man och satte sig bredvid mig. Inget konstigt med det kanske, men nu var det så att denna man även hade med sig en gitarr. Inget gitarrfodral eller nånting. Nästan så fort han hade satt sig ner så började han spela. Han körde på ganska bra och diggade med i form av att han trummade lite på gitarren och höll takten med foten. Sen var det nästan lite yeah, yeah på han också. Ju mer folk som kom på spårvagnen tittade på denna spelande mannen och jag sitter bredvid och vet inte riktigt vart jag skulle titta eller skulle jag också börja digga med eller. Jag hade en liten tanke att det här kanske är dolda kameran eller nåt..

Ja, vi får väl se om det är så att jag kommer vara med på tv snart.. För det roligaste var ju att när vi kommer till Olivedalsgatan så vänder sig mannen till mig och säger: Du, tycker du inte att den där chauffören är ganska rolig. Han bara tutar och bromsar hela tiden..
Jag visste inte vad jag skulle svara utan log lite bara. Vem fan är roligast tänkte jag bara. Spårvagnschauffören som tutar på att det går folk i gatan eller denna man som sitter och jammar på spårvagnen.. Svaret är ganska glasklart tycker jag allt...

Inga kommentarer: