onsdag 4 mars 2009

Drama, drama, drama

Idag har jag en sån känsla, bara att jag är så fruktansvärt glad att jag inte är tonåring längre. Just nu är det väldigt mycket drama i skolan tycker jag. Och jag känner att jag avundas verkligen inte våra elever som är mitt uppe i det. Men jag tänker ändå tillbaka lite tills jag själv gick i högstadiet. Hade mina lärare sån koll på mig som jag kan tycka att vi lärare har på eleverna idag? Jag har faktiskt svårt att tro att det var så, men jag undrar även vad det beror på. Okej, att skolan har ändrats jättemycket sen jag gick i högstadiet (nu låter det nästan som om det var typ 100 år sen..) men kan det även vara så att lärarna inte orkade bry sig så mycket.

Idag satt jag i alla fall och pratade med mina tjejer i min klass och dom berättade om allt mellan himmel och jord och ganska mycket saker som jag blev lite upprörd och nästan chockerad över. Då konstaterade jag att jag hade aldrig kunnat sitta och haft ett sånt samtal med mina lärare när jag gick i högstadiet. Och jag kände mig ändå glad över att mina elever har ett sånt förtroende och berättar så mycket för mig (fast jag kanske inte vill veta allt alla gånger)...

Ja, ja.. Det var bara en liten tanke..

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag hade behövt dig på högstadiet!

Jenny sa...

Jag hade nog haft dig som favvo-elev..