tisdag 24 mars 2009

Minnen från schlagerfesten..

Idag skulle jag städa, ja det är faktiskt sant. Jag blev tilldelad mina vanliga städområden, badrummet och sovrummet. Petter sa att idag städade vi för min skull, i och med att han ska vara borta i helgen så ska jag ju ha det städat och fint här hemma tyckte han. Snällt av han va?

Men i alla fall när jag skulle börja dammsuga inne i sovrummet, så gick det trögt (alltså trögare än vanligt). Jag var tvungen att öppna dammsugaren och möttes av färgsprakande fjäderklump. Hur många fjädrar som helst som hade fastnat. När jag fått bort alla fjädrar och började dammsuga igen så tänkte jag på schlagerfesten och allt kändes med en gång mycket lättare.

Ikväll blir det tisdagspizza och kanske ett glas tisdagsvin här hemma. Vi får liksom ha vårat fredagsmys idag istället..

Inga kommentarer: