söndag 8 november 2009

Vill vara kreativ idag..

Idag har jag varit väldigt sugen på att sy två klänningar som jag har ritat. Men det är ju så jäkla typsikt att jag inte har något tyg som jag vill använda här hemma. Och jag har varit alldeles för lat för att ta mig till någon tygaffär och sen är det ju faktiskt så att det inte finns så många tygaffärer öppna på söndagar. Det är lite trist när jag känner för att vara kreativ och sy och så har jag inte grejerna hemma. Men, men jag får väl inhandla lite tyg i veckan som jag kan ha här hemma om jag känner för att vara kreativ snart igen..

Ikväll är det middag hos Sven och det ska bli himla trevligt men jag vet inte alls hur det blir med våran filmkväll. Det här med fars dag ställer till det för filmklubben. Frågan är om vi hinner se en film efter kvällens middag? Eller blir det film en annan kväll denna veckan kanske? Kan man verkligen lägga söndagsfilmen på en vanlig vardag? Jag är skeptisk alltså, men jag vet inte..

Inga kommentarer: