tisdag 17 november 2009

En helt vanlig tisdag

Idag låg det ingen avi här hemma och väntade på mig men jag är lika glad för det. Min vinst kommer jag leva länge på. Idag har det varit en helt vanlig tisdag men ändå lite ovanlig. Det har varit många kids som vaccinerat sig idag i skolan. Och detta har inträffat i flera klasser under mina lektioner idag. Så idag har jag fått hålla handen på både 14 åriga tjejer och killar. Det är ju inte illa att man vill ha med sig fröken in till skolsyster och vill hålla handen.

Det var speciellt en tjej i 8an som var himla rädd och var jätteledsen. Jag fick stå och peppa och trösta henne jättelänge innan hon vågade sig in till syster. När vi stod utanför syster och pratade och hon hängde lite på mig så var det en annan kille från den klassen som frågade mig om jag hade barn. Nej, det har jag ej svarade jag. Och då fortsätter han och säger: Vilken bra mamma du kommer bli någon gång. Du passar så himla bra som mamma. Man känner sig liksom trygg med dig och du är så snäll. Oj, vad glad jag blev ska jag säga er. Jag blev väldigt rörd och tyckte att det kan ha varit det finaste någon elev har sagt till mig någonsin.

Till slut fick tjejen sin spruta och hon tackade mig och kramade mig efteråt och jag jag fick den där känslan som jag får då och då. Att jag faktiskt har världens bästa jobb...

Inga kommentarer: