tisdag 10 november 2009

Kan det vara nåt positivt med en "mancave"?

Ja, vad tror ni? Idag känner jag spontant att det hade varit bra om vi hade haft en mancave här hemma. Eller kanske inte en riktig mancave utan mer ett litet spelrum. För idag har Petter tydligen köpt sig ett nytt spel till X-boxen. Jag tyckte att det var helt onödigt att köpa detta spel idag, sådär mitt i månaden. Men Petter förklarade ingående att han skulle bli totalt utmobbad på hans jobb om han inte köpte det idag. Hans jobbarkompisar skulle bilda lag och grejer utan honom och han skulle inte få vara med i nåt lag om han väntade med att köpa spelet senare. Och det hade ju varit en katstrof, det förstår väl alla så det var bara för honom att slå till idag.

Men nu har han sagt att han ska spela detta spel i stort sett hela veckan och hela helgen som kommer. Och då tycker jag att det hade varit bra att låsa in honom i ett spelrum eller nåt sånt. Det bli ju skit-tråkigt och obekvämt för mig om jag måste sitta på kontorsstolen i arbetsrummet och titta på de serier jag vill se på denna veckan. Och tänk vad tråkigt det blir för mig på fredag och sitta där inne och se på Idol. Det kommer jag aldrig gå med på, det kanske funkar att ställa in X-boxen där inne istället. Men Petter har ju i och för sig en tanke om att det behövs en betydligt större tv i kommande spelrum/mancave.. Spänningen är olidlig idag, hur många minutrar tar det innan Petter frågar om jag kan gå in och titta på tv i arbetsrummet, så att han kan spela ute i vardagsrummet?

Inga kommentarer: