torsdag 18 december 2008

Trött, trött, trött..

Nu är jag väldigt trött och ska snart gå och lägga mig. Jag kom hem för ungefär en halv timma sen och det är alltid skumt att komma hem från jobbet och nästan direkt gå och sova. Jag har alltså varit på jobbet i 13 timmar idag. Ja, varför då kan man undra. Det var vinterkonsert och jag hade skrivit upp mig på att hjälpa till. Detta gjorde jag dock innan jag visste att denna veckan skulle bli ganska stressig... Men det var en riktigt bra konsert och jag var så stolt över eleverna.

Imorgon är sista dagen innan jullov. Men det blir en mysig, kort dag i skolan imorgon iallafall. Dagen börjas med personal-frukost (är väldigt spänd på kommun-julklappen som ska delas ut då) och sen blir det dansa kring granen med eleverna och dagen slutas med fika med min klass.

Sen är det hem och ha jullov i 2,5 veckor.... JIPPI!!!!!

Oj, jag glömde ju berätta om en viktig sak. Idag när vi höll på att plocka ihop efter konserten så sa en kollega: Jenny, ska du inte ta och sjunga lite, vi måste ju soundchecka inför morgondagen.
Jag svarade att jag inte var så sugen idag men då fortsatte han: Men jag har ju hört dig sjunga innan. Och då inflikar musikläraren (samma lärare som från nobel-festen): Och det gick ju riktigt bra sist du sjöng. Nu kan man tro att hon var ironisk, men så var inte fallet. Så jag tror bara att det är för alla att inse att jag är ganska bra..

puss och godnatt

Inga kommentarer: