måndag 8 september 2008

Ny vecka..

Japp, då var det måndag igen.. Klyshigt men sant, tiden går för himla fort alltså. Vart tog helgen vägen?

Jo, vi passade ju Majsan i helgen. Det var kul men intensivt. Liseberg igår var lätt hysterisk skulle man kunna kalla det. Maja ville ju gärna att vi skulle åka Tornado minst 4 gånger. Men jag fixade den bara 2 gånger. Tur att jag inte var bakis, för att åka Tornado klockan 11 på morgonen är ingen hit alltså. Jag kände mig lite yr i en timma ungefär. Kan hända att Slänggungan direkt efter Tornadon gjorde sitt också. Sen skulle vi iallafall åka Kållerado och jag blev väldigt blöt. Det såg ut som om jag hade kissat på mig halva dagen. Petter åkte inte så mycket, bara Flumride en gång. Han skyllde på att någon var tvungen att hålla grejorna. Sen tittade Pernilla och Frank (lite halvslitna) ner till Liseberg och då var det helt plötsligt 3 personer som ville hålla grejorna. Mesar sa jag och Maja och gick och åkte Tornado en sista gång i ösregn..

Idag har jag gjort en sån där liten städning som gör Petter så glad när han kommer hem. Det är nästan som en regel här hemma som Petter myntat förstås, att om man kommer hem tidigt, så måste man städa lite. Och då har jag lyssnat på Absolute Dance från 1994. Och då har jag gått runt här och tänkt på alla kalasbra låtar från 90-talet. Men jag undrar lite om det kanske är samma person som sjunger verserna på låtarna. Den här lite hesa, mörka, grumliga och brunstiga mansrösten som sjunger verserna och sen kommer tjejen in och sjunger refrängen. Jag bara tänkte lite på att man har inte hört någon sådan röst på länge. Han fanns kanske bara på 90-talet. Ja, det är sånt här jag tänker på ibland.

Ikväll är det Portugal-möte igen. Det här med boende är inte lätt alltså.


90-talet it is....

Inga kommentarer: