torsdag 11 september 2008

Hade behövt en vikarie...

Just nu är jag inne i en period där jag har så mycket idéer och känner att jag vill göra så mycket kreativa saker. Hela dagarna går jag runt och får inspiration till saker och idag har jag läst massa stick-bloggar och jag blev bara ännu mer sugen på att göra saker. Men (det finns ju alltid ett men) när jag kommer hem från jobbet och har varit i slöjdsalen och jobbat med mina kreativa elever så orkar jag själv inte vara kreativ. Trist är det, så därför hade det varit bra om någon hade kunnat vikariera för mig som slöjdlärare en vecka. Då hade jag kunnat vara hemma och sy och sticka hela dagarna. Det låter bra tycker jag. En vecka som jag får vara tok-kreativ räcker.

Idag är det torsdag och vad är torsdag för dag. Jo, spring-dag. Men jag tror att Petter har glömt av att det är spring-dag idag och jag känner verkligen inte för att springa idag så jag tänker inte säga till honom. Snart är det helg också och vad händer då. På fredag blir det lite vin med min nya slöjdlärararkollega. På lördag blir det kräftskiva. Jag äter ju inte kräftor men det ska bli väldigt trevligt ändå.

By the way, Hanna Jos ringde förut och sa att NKOTB har släppt nytt album. Så det måste man ju kolla in. Spännande. Undra om de är lika heta nu som dom var då.
Hanna satt inne på mycket smaskig information idag, även att Melodifestivalen går av stapeln i Göteborg den 7:e februari. Så det får man allt boka in i sina kalendrar för i år ska iallafall jag vara på plats. Tack Hanna för denna kalas-viktiga information.




NKOTB och garn e en fin kombination...

puss puss

2 kommentarer:

Hanna Jos sa...

Var inte orolig, sån viktig info delar jag gärna med mig utav. Och btw, jag vickar gärna för dig! Även om det kanske mest blir hotpants och tyghårband, så kreaktiv är jag ser du! Tänk bara vad dina elever kommer att längta efter dig och uppskatta dig ännu mer när du kommer tillbaka. Tycker du ska prata med din chef om den här toppen idén!

Jenny sa...

Gött e det Hanna. Då kan jag räkna med dig om vikarie. Hårsnoddar är ju aldrig fel.