söndag 21 september 2008

Kreativ söndag...

Idag har jag känt mig kreativ och suttit länge vid min kära symaskin. Dagen börjades med att Hanna kom hit och jag skulle sy en klänning till henne. Den blev bra och jag hoppas hon kommer vara så tjusig nästa helg.

När hon hade gått hem ville jag fortsätta sy så jag sydde en väska och 2 börser. Det var kul och jag har nu börjat min nya massproduktion av börser i olika storlekar. (bilder kommer när jag hämtat kameran hos Marcus)

Så jag måste säga att det här har verkligen varit en skön söndag. Jag har även hunnit med att titta på lite serier. Bevvan och The Hills på Mtv.com. The Hills är också en väldigt bra serie tycker jag. Spännande med Lauren och Heidi. Kommer dom bli vänner någon gång igen? Och när kommer Lauren träffa en kille? Frågorna är många.


2 kommentarer:

darling sa...

klänningen blev kalas, och jag har skrutit om dig idag.
Men för faen, idag vickade jag för vår textillärare. Jag gav kidsen alternativet att skriva på sin deckare istället. De ville många sedan de fattat att jag inte ens kan hjälpa dem att trä en maskin typ.
Jag hade tre i salen, en av killarna frågade om han fick tejpa sitt mobilfodral som han höll på med, jag tyckte att det var en bra idé lite outside the box typ. Men kom sedan på att man kanske skall sy i en sysal. Detta var alltså dagen då jag inledde peakade och avslutade min karriär som textillärare. Alla var nöjda och belåtna att dagen inte var en vecka, tror jag.
Puss!

Jenny sa...

Jag blev nästan tårögd nu när jag läste att du hade vickat som textillärare. Jag är jättestolt över dig. Okej att det kanske inte var helt hundra med tejpen, men det var ju verkligen lite outside the box. Nu känner jag att det finns stor chans att du kommer med ett påbörjat handarbete till slynjuntan..=)