tisdag 9 september 2008

Goodiebag för textillärare..

Just nu är det ju fashionweek i New York och där får personerna som går på visningarna säkert med sig en trevlig goodiebag. Ungefär så var det för mig idag när jag var på en textillärar-träff i Fiskebäck. Det är textil-företaget Coats som anordnar och de visar upp höstnyheter (nästan som fashionweek) och man kan få handla lite billigare. Man fick även idag en goodiebag med sig hem innehållande dragkedjor, knappar, ett väst-mönster, lite band, en rundsticka och lite godis. Det kunde ju nästan inte bli bättre tyckte jag. Men det kunde det faktiskt då jag hittade väldigt söta blommiga tyger för 10kr biten och sen väldigt vackra väsk-handtag för också 10kr st. Så nu ska det sys väskor och tygpåsar.

Jag träffade även min gamla vapendragare Helena från slöjdutbildningen på denna träff och det var riktigt kul. Jag känner mig väldigt nöjd med denna tisdagen fast det inte blev något tisdagsvin.

Som julafton för oss textillärare...

2 kommentarer:

darling sa...

det var som fasen.
Klasslärare då?
Imorgon kommer jag vara utklädd till en vattenmolekyl(musse pigg) allt för pedagogiken kan man tycka.
Men var är min bag?
Och framför allt, vad fan är det i den kan man undra?

Jenny sa...

Du får försöka nosa upp någon träff för klasslärare, där det kanske bjuds på lite fika. Ja, undra vad det kan ligga i den goodiebagen.

Hoppas det gick bra som vattenmolekyl idag. Jag är helt enig med dig ALLt FÖR PEDAGOGIKEN....