tisdag 5 maj 2009

Man måste inte alltid tacka ja, men ibland är det svårt att säga nej..

Petter och annat folk har alltid sagt till mig att jag är varje telefonförsäljares drömkund. Bara för att jag ibland har lite svårt att säga nej. Jag håller inte med dom riktigt, för att jag kan visst säga nej. Men ibland är försäljaren så trevlig och då är det svårt att säga nej. Man kan ju oftast alltid gå ur klubben eller avbeställa nästa gång. Petter säger alltid att i alla försäljares register så sitter det en liten guldstjärna bredvid mitt namn och det står typ: Ett lätt offer..

När det nu gäller mitt kära mobilbolag, så är jag nog lite av en favoritkund. Jag har visst ganska många tillägg på mitt abonnemang och de ringer mig ofta eller skickar sms och erbjuder mig nya grejer. Oftast låter det bra och jag tackar ibland ja. Men mitt bolag är väldigt snälla mot mig känner jag, de vill liksom bara det bästa för mig. Som idag så fick jag ett vackert mms av dom med en fin tårta på och så stod det: Snart fyller du år och vi vill önska dig ett stort grattis och hoppas att du får en bra födelsedag. Det var liksom bara för snällt, en tårtbild så där flera dagar innan min födelsedag. Dom gillar mig och jag gillar dom och på min födelsedag kanske dom ringer och erbjuder mig nåt mer tillägg och då ska jag nog tänka på min fina tårtbild...

2 kommentarer:

Hanna Jos sa...

haha, telefonsäljare och sekter, det är vad du får passa dig för!! Jag fick då inte nån tårta inför min födelsedag... Trodde att vi hade samma mobilbolag men sen så är jag ju alltid vääääldigt upptagen varje gång dom ringer och ska erbjuda nåt...

Jenny sa...

Du kan få titta på min tårtbild om du vill. Men som sagt du kanske inte fick någon för att du varit så upptagen, själv har jag ju alltid tid att prata med dom=)