torsdag 14 maj 2009

Då var det visst kval igen

Här är dagens sammanfattning för er som missade dagens Eurovision-kval. Jag måste bara säga att programledarens frissa måste ju vara en av de fluffigaste man sett eller..

Kroatien: Trist och ett stort minus för de fula nazi-stövlarna
Irland: Käcka tjejer. Trallig och bra låt
Lettland: Inte så mycket att säga faktiskt. Hysterisk
Serbien: Tokrolig och galen. Ingen hit
Polen: Det här håller inte riktigt men pluspoäng för höjningen
Norge: Charmig kille, men så bra var den väl inte?
Cypern: Mjäkig. Jag fick Trollkarlen från Oz känsla, men har ingen direkt aning om varför
Slovakien: Hade det varit lite mer drag i den hade det funkat klockrent tror jag
Danmark: Funkar
Slovenien: Jävla långt intro och det förstår man ju. Hur många ord var det egentligen i den låten?
Ungern: Alcazar mixat med Måns, men ändå är det nåt som saknas.. kanske rösten
Azerbadjan: Självklart bra, svensk och svänging
Grekland: Ten points. Nästan lite nakenchock och dansen var inte att leka med heller
Lituaen: Lite svajig men lite mysig låt
Moldavien: Me like.. Kan detta bli den nya obligatoriska danen tro? Min favorit ikväll i alla fall
Albanien: Funkar. Söt klänning
Ukraina: Ukraina i the shit alltså. En blandning mellan Lena PH och Ruslana. Eller är det Xena krigarprinsessan hon liknar?
Estland: Bra låt
Nederländerna: Är detta den manliga versionen av Kicki, Bettan och Lotta?

Måte säga att det har varit ett ganska segt startfält ikväll alltså.

1 kommentar:

darling sa...

men segt är icke den fina huvudbonad jag fick med mig ikväll. Provad och klar kan man säga att jag är mer än nöjd...


puss!!