söndag 5 oktober 2008

Söndags-häng..

Idag har det varit en kalas söndag faktiskt. I morse när jag vaknade lite halv-bakis och det regnade så var jag helt bestämd över att det skulle bli en slapp-dag hemma i soffan. Men sen kom ju solen fram och jag blev sugen på att göra en liten söndagsutflykt. Alex var på, så vi drog med en klagandes Petter till Botaniska trädgården (han hade aldrig varit där).

I Botaniska fanns det ett väldigt mysigt café där vi köpte en flaska vitt vin och delade på ute i solen. Söndagshäng när det är som bäst skulle jag vilja säga.
Väldigt roligt var att tjejen i kassan frågade om vi ville ha glas till vinet. Nej, det är bra tack, vi tar och halsar ur flaskan..

Botaniska var väldigt vackert och det är bara att inse att hösten är ganska mysig faktiskt (när det är sol vill säga). Jag har gått runt i någon vecka nu och bara tyckt om Linnégatan så mycket. Linnégatan är faktiskt väldigt vackert just nu med sina orangea löv. Man blir glad av att gå där.

När vinet var uppdrucket och vi var på väg hem svängde jag in på Subway och sen var det hem och se på ett ansnitt av Bevvan. Kalas säger jag bara.


puss puss
(nu ösregnar det visst............ och nu slutade det igen. Konstigt väder..)

Inga kommentarer: