söndag 26 oktober 2008

Borta bra men hemma bäst..

Ja, då var jag hemma igen då efter en hysteriskt rolig helg. Känner mig lite trött och sliten kan jag meddela, men idag är jag ändå mycket piggare än igår.. För igår mådde jag inte prima.. Men jag ska inte gå händelserna i förväg..

Oslo-äventyret började ganska exakt kl.15.40 med Swebus i fredags. Vi hade bunkrat upp med lite cider och jag hade köpt mig en sub. Livet kändes ganska härligt och vi var på väg. När vi kommer till norska gränsen så åker bussen in i tullen. Det kommer på tullmän och en hund som börjar nosa på alla passagerare. Jag har aldrig varit med om det innan, så det var väldigt nytt för mig. Vi var lite oroliga att hunden skulle lukta sig till våran bag in box (Pillan hade hört från en jobbarkompis att man bara får ta in 1 liter vin). Men det var safe. Kändes som en härlig början på denna helg.

Vä framme i Oslo checkade vi in på vårat trevliga hotell. Sen var det dags att gå ut och dricka lite vin. Vi hamnade på ett ställe som hette Fridays. Först trodde vi att det skulle bli ett ganska tråkigt ställe och vi tankte bara ta ett glas där, men vi blev kvar där hela kvällen och det blev hysteriskt roligt. Vi träffade många trevliga norrmän, några svenskar, en norsk gammal big-brother deltagare och även Liza. Kvällen avslutades med att Pernilla får tag på en tyrolerhatt. Kan summera första kvällen som en riktig toppen-kväll.

På grund av fredagens toppen-kväll mådde jag inte helt hundra på lördagen, men till slut pallrade jag mig upp och vi gick på lite sightseing. Vi gick och gick och gick. På kvällen var det ju dags att se Liza på Smuget. Det var verkligen kalasbra. Hon är sååååååå bra och det var så roligt att se henne uppträda igen. Maten där var dock ingen höjdare kan jag säga. Efter showen blev vi så sega så det blev faktiskt hemgång. Men det kändes faktiskt v'äldigt skönt idag att man var relativt fräsch idag på bussen.

Jag har haft en jättebra helg och det verkar som om Petter har haft det kalasbra här hemma utan mig. När jag satt på bussen hem och jag pratade med honom berättade han om sin städ-abstinens. Han hade ju faktiskt inte städat på hela helgen, så det var bara för honom att sätta igång.. Skönt att han var klar tills jag kom hem, för då stod han och gjorde lasagne. Så som sagt det är ganska skönt att vara hemma igen..

puss puss

Inga kommentarer: