måndag 27 oktober 2008

Måndags-inlägg

Måndag igen och höstlovet har börjat. Jag har dock jobbat och varit i skolan från 8-16. Vi har grejat i slöjdsalarna hela dagen. Ganska tråkigt men det måste göras. Imorgon är det en föreläsning om barn och internet som gäller för mig. Jag längtar tills på torsdag för då är det höstlov på riktigt.

Idag känner jag mig annars ganska utvilad, det var ganska längesen jag hade den känslan på en måndag. Men igår gick jag och Petter och la oss före klockan 9. Det har nog aldrig hänt på en söndag innan. Jag var ju trött efter Oslo och Petter hade kört på ganska rejält här hemma när jag var borta.

Imorse när jag åkte till jobbet kände jag mig nästan lite nedstämd, då jag lyssnade på Jimmy eat world med låten The middle. Och den låten påminner mig så himla mycket om J och P i Europa. Jag saknar det. Jag saknar bloggen och framför allt saknar jag när J och P var i Europa. Det känns som det var så längesen. Så nu har jag bestämt att jag ska börja fokusera på Portugal och börja tok-längta till Jul och Portugal.

Men nu är jag inte nedstämd längre för ikväll ska jag tvätta och så är det ju Färjan. Och vi ska tydligen äta någon kyckling- parma grej så det blir nog en bra kväll.

puss puss

Inga kommentarer: